woensdag 17 maart 2021

Goede vooruitzichten


Sinds woensdag 3 maart is de winkel weer open op afspraak. En dat hebben we geweten ook! Toen we het nieuws hoorden, zijn we gelijk aan het reorganiseren geslagen. Hebben bezoekblokjes van twee uur gemaakt, en bij maximaal twee bezoekers per verdieping –we hebben er drie-  kunnen we nu 24 personen per dag ontvangen.

We zijn dan ook wel het type winkel dat prima binnen zo’n afspraken cultuur past. Je zult maar een boekhandel of schoenenzaak hebben; ik heb werkelijk geen idee hoe je dat zou moeten organiseren? Maar even twee uur gitaren testen, past precies. Voor de gitarist is het een dagje uit en voor ons is het aantal klanten per dag precies goed. De afspraken vlogen ons om de oren en het was werkelijk heerlijk om weer samen met de klanten proberen uit te vinden welke gitaar het beste bij hen past. Gitaren uitzoeken, voorspelen en te laten horen waar de verschillen zitten. Het was technisch gezien, even flink omdenken, we waren na al die lockdowns tenslotte helemaal ingesteld op online verkoop, maar na wat aanpassingen, past het weer. En voor mij was het een soort van wakker worden uit een lange winterslaap. Ineens realiseerde ik me weer dat dit precies de reden is waarom ik dit vak zo leuk vind: de enorme diversiteit aan mensen die je ontmoet, en de verhalen achter al die mensen.

Puur toevallig was ik net de week ervoor opgeroepen voor mijn eerste vaccinatie, waardoor het ook nog eens weer veilig voelde om dit favoriete deel van mijn beroep uit te oefenen. Kortom, ik heb dan een geweldig leuke week achter de rug en voel een hernieuwd optimisme. Natuurlijk gesteund door uitspraken van Hugo de Jonge die zomaar even roept dat in juli iedereen, die dat wil, gevaccineerd is. En dat zijn goede vooruitzichten na ruim een jaar afzien. Dat zou ook betekenen dat binnen een paar maanden alles weer normaal is. En daar proost ik op!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten