woensdag 30 augustus 2017

De zomer voorbij...

Het is weer zover! De vakantie van zo goed als heel Nederland is voorbij, en terwijl we een paar weken geleden nog met onze korte broek en slippers door het natte gras liepen te rillen (je moet er toch wat van maken), schijnt nu de zon weer stralend aan de horizon.

Net als in juni. Wat was het prachtig! Met een paar flink hete dagen begon de zomer van 2017 erg fijn. Maar ik was nog druk, dus tijd maken om er van te genieten kwam er niet van. En toen werd het juli en augustus. Dé vakantiemaanden van ons 'fantastische vakantieland'. Donker, regen, en bij vlagen echt koud. We hebben zelfs de verwarming nog aan gehad in augustus! Ok, het was echt niet elke dag zo, en er zaten heus wel fijne dagen bij, en het glas is niet half leeg maar half vol. Maar laten we eerlijk zijn, het was niet top. Alweer niet. 

En terwijl ik deze week weer ben begonnen met werken, en de zon keihard zijn best doet mij van mijn werk af te houden, hebben we besloten het anders te gaan doen. Juli en augustus vooral lekker blijven werken, en in juni én september een flink aantal dagen vrij nemen. 

Ik zie gelijk een hoop voordelen; Als de zon schijnt, is het niet gelijk zo vreselijk bloedverziekend heet (we blijven Nederlanders). De zon is minder fel, dus minder kans op verbranding (Ja, ik smeer me bijna altijd in). En het beste voordeel: Twee keer vakantie! 


Het idee en de wens zijn er. Alweer. Elk jaar opnieuw, aan het eind van augustus. Als een soort verkeerd getimed goed voornemen. Misschien lukt het volgend jaar. Misschien zijn we dan eindelijk de Hollandse zomer een keertje te slim af. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten