dinsdag 12 januari 2021

Saai of niet

 


Eigenlijk wordt het steeds eentoniger. De lockdown houdt ons heel veel aan huis gekluisterd. Voor de grap zeg ik dan op vrijdag maar weer, “hebben we nog iets dit weekend”, en Rianne haar antwoord is dan ook “wat denk je zelf”.

Het wandelen samen buiten is lekker, ik heb er geen hekel aan om alleen te sporten maar ben flinke afstanden fietsen alleen wel een beetje beu. Wielrennen mag dan wel een individuele sport zijn, ik fiets toch graag samen met anderen. Op TV is het ook wel zoeken wat er leuk is maar deze week was er wel spannende TV. Een man die zich wereldleider mag noemen kan niet toegeven dat hij de verkiezingen heeft verloren. De afgelopen 4 jaar heb ik met verbijstering zijn regeerperiode gevolgd. Hij heeft de economie ten koste van veel laten groeien, daardoor zijn veel mensen in hem gaan en blijven geloven. In de dertiger jaren was er ook in Duitsland zo’n man die de economie ten kostte van veel ellende zogenaamd verbeterde. Voor de volgers van het eerste uur leek het zo mooi. Maar al die mensen die het anders zagen werden steeds meer in het nauw gedreven. Door corona zijn veel Amerikanen gaan inzien dat economie niet het belangrijkste is. De leugens die Trump daar ook over sprak hebben mede gezorgd dat hij verloor. Dat zou zomaar een pluspunt van corona kunnen zijn. Gezondheid is het belangrijkste goed dat we hebben. Veel Amerikanen zien dat gelukkig ook en hebben toch de keus gemaakt om niet op hem te stemmen. Van Trump zijn we voorlopig af, van corona nog niet. Er is nog zoveel onzekerheid over de verspreiding en zoveel meningen over wel of niet vaccineren.

Ik ben er wel uit, zodra ik me ergens kan aanmelden ga ik het doen. Met elkaar immuun zijn zal het virus de kop flink indrukken daar ben ik van overtuigd.

Dit weekend hadden we wel een klein feestje te vieren. Eén van mijn vrienden werd 60 jaar en met 5 stellen hebben we bij zijn huis met gepaste afstand een korte felicitatie gebracht. Dus hadden we toch wat dit weekend en door het vaccin gloort er hoop aan de horizon.

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten