woensdag 20 mei 2020

Recalcitrant


lk ben echt een brave burger:

Kan de RIVM richtlijnen wel dromen. 
lk houd afstand, desinfecteer en smeer, laat mijn pubers niet in groepen komen.
lk stuur kaartjes en videobel me voor werk en privé echt suf

lk ben echt een brave burger:
Neem tijdens de coronacrisis zelf de regie.
Bedacht drive-in acties en een handenwaslied.
Maar ergens diep in mij woekert de rebellie:
Klaar om al die richtlijnen te negeren, 
maar mijn brave ik doet dat natuurlijk nie

Toch ben ik het volgende echt helemaal zat:
Coronakilo's, mondkapjes, intelligente lockdown en het woord 'afgelast'.
Slalommen door de Jumbo, challenges, huidhonger en afscheid bij het hek.
Het nieuwe normaal is toch eigenlijk te gek!
Het liefst schreeuw ik heel hard "STOP, het is nu genoeg geweest!"
Klaar met intelligent binnenblijven: ik wil weer ouderwets feest!
Met duizend mensen op het gras: met wijn, zon en live muziek.
Gewoon journaal en talkshows kijken zônder COVID en mét publiek.
Vrienden omhelzen, en bij verdriet een arm om iemand heen. 
Reizen, uit eten, samen zijn met iedereen.

lk ben echt een brave burger:
Kan de RIVM richtlijnen wel dromen.
Ik houd mij eraan door mij zal er geen patiënt meer bijkomen
Toch ben ik ergens wel puberaal en recalcitrant
Daarom is dit mijn teken van verzet:
geen column maar een gedicht in de krant!
Als ik geen akkoord krijg van de redactie,
dan plaatsen ze t lekker nie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten