woensdag 4 september 2019

Wodan en Boris


Mijn zoon heeft sinds kort een hond. Wodan heet hij. Een kruising tussen een Newfoundlander en een Labrador. Tien weken oud, en een prachtige puppy, zo’n mooi pluizige bruine, werkelijk een prachtbeest. Iedereen is gek met hem. Nu nog lekker klein, maar straks is hij bijna net zo groot als een kleine Shetlander pony. Ik noem ik hem dan ook gekscherend, ‘Labrolander’.

En hoewel hij niet blond is, deed hij me op een of andere manier sterk denken aan Boris Johnson. Dat kwam vooral omdat ik me moest verdiepen in de Brexit waar we als bedrijf natuurlijk mee te maken krijgen. Daar leerde ik dat Boris een echte levensgenieter is, net als Wodan. Ook lopen ze beide regelmatig met hun kop tegen een muur, of in Wodan’s geval, een glazen deur. Wodan dan letterlijk, en Boris figuurlijk, hij is namelijk al drie keer ontslagen wegens leugentjes. Allemansvrienden zijn het ook, maar je moet wel op je hoede blijven, in Wodan’s geval voor de scherpe tandjes. Beide zijn fotogeniek en veel op social media te vinden. Wodan is trouwens te volgen onder #newfywodan, mocht je dat net als mijn zoon en schoondochter interessant vinden.
En dan die typische hondennamen. Boris en Wodan. Grappig genoeg exact de namen van de twee Rottweilers die ik als tiener mocht verzorgen toen ik bij een antiekzaak werkte. Vervelende honden waren dat zeg en behoorlijk bijterig ook. Nou ja er zijn ook grote verschillen hoor, Wodan sluit ik steeds meer in mijn hart, die onbenullige lieverd is een echte allemansvriend. En nu ik Boris iets beter heb leren kennen staat hij me toch echt steeds meer tegen. Dat hij zonder blikken of blozen een heel land voorliegt en in de luren legt, is al erg genoeg. Maar dat hij er ook nog mee wegkomt? Echt vreemd hoe een heel volk dat zomaar pikt. Ik hoef er dan ook niet lang over na te denken, ik ben blij dat wij niet opgescheept zitten met Boris, die zou ik nooit kunnen vertrouwen, Wodan gelukkig wel.

Rudi Bults

Geen opmerkingen:

Een reactie posten